T-SHIRT LOVE

T-shirt to element garderoby bez którego nie wyobrażamy sobie życia. Kto by pomyślał, że blisko dwa stulecia temu był traktowany po prostu jako bielizna? Zwyczajnym tokiem ewolucji zaczął się jednak pojawiać publicznie. Początek XIX wieku i amerykańscy marynarze poprzez kluby sportowe i uczelnie. Oczywiście, dalej ekspansja ruszyła w media („Czarnoksiężnik z krainy Oz„, 1939r.), w 1948r. ten kawałek bawełny wylansował markę Fruit of the Loom aż do projektantów mody haute coutre.

deaaan

T-shirt ma już jednak 100 lat i zmienił swoją rolę o 180 stopni. Dziś jest manifestem. Logo, obrazy, nasze wartości.

Dochodząc do meritum – jakie są najpopularniejsze loga? Co sezon pojawiają się nowe, jak to w modzie bywa – te lansowane przez nasze marki streetwearowe, typu: „Lubię swoją dupę” czy „Lubię kwiatki, ale wolę orgazm”, jak i te sprzed kilku lat – „I <3 NY”.

Jak to jedna w modzie – i tej high, i tej street, bywa są jednak loga kultowe. Nieśmiertelne.

Chyba wiecie o czym mówię – loga znanych zespołów czy legendarnych postaci. Wymieńmy kilka: Jim Morrison, AC/DC, Queen, Red Hot Chili Peppers, Guns N’Roses czy Led Zeppelin. Nie zapomnijmy oczywiście o słynnym języku Rolling Stonesów– ile to on wersji, przeróbek i aktualizacji już przeżył!

acdc-horz

Popularne loga to także te z gwiazdami filmowymi – zdarzają się t-shirty z Audrey Hepburn, Marlonem Brando. Twórcy kochają także tragiczne postacie – Legia tworzy koszulki z Kazimierzem Deyną, nikt nie zapomina też o Marilyn Monroe.

Tak prezentuje się kategoria KULTOWE.

W te wakacje dało się jednak zauważyć loga, które są tak powszechne i popularne, że (być może) powoli będą dążyć do powyższej kategorii. Moje dwa typy?

1) Jack Daniel’s

Kultowe whiskey ma swoje ogromne grono fanów, nawet tych, którzy powyższego trunku nie degustują. Co jest jego mocą? I dlaczego akurat Jack Daniel’s a nie, np. Jim Beam? Cóż, to logo, a właściwie etykietka, naprawdę jest ładne. Fantastycznie wygląda nadrukowane na całą koszulkę w oryginalnym czarnym kolorze. Dlaczego wspominam o kolorze, skoro wydaje się być on oczywisty? Na moje nieszczęście udało mi się widzieć te koszulki w kolorach neonowych, białym i innych wariacjach, które wyglądają… po prostu tanio. Trzymajmy się oryginału, który od dobrych dwóch lat wciąż się trzyma na szczycie.

large-horz

2) Keep calm and…                                         

Hakuna matata, go shopping, grow a moustache i wiele, wiele innych. T-shirty z tym logiem to naprawdę fantastyczny pomysł! Wzorowo wpisują się w ideę t-shirtu jako manifestu – każdy może stworzyć swoją własną wersję.

Pomysł początkowo krążył jako najzwyczajniejszy obrazek w Internecie, dalej w sklepach z nadrukami, aż po Empik. Tak, obecnie w Empiku można kupić torebki, poduszki i t-shirty z napisem „Keep calm and carry on”.

Myślę, że powyższe logo będzie dalej fantastycznie rozwijać się prężnie i gromadzić zwolenników. Jest perfekcyjnie uniwersalne.

large (3)-horz

A nam zostaje po prostu przyodziać t-shirt i manifestować.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s